2012-05-28

Veckorapport v.21, 2012

Vecka 21, 2012

Måndag 21/5
Bloggade veckorapport
GTD-genomgång
Nytt Greasemonkey-skript, funbeat_utils, utvecklat som fixar en del småproblem med träningssiten Funbeat.se.
Lade till språkstöd i de 3 Greasemonkey-skript jag gjort för Funbeat.
Inlines till och från jobbet.

Tisdag 22/5
VPS - Ny domän upplagd
MantisDroid - Nu går det att vrida telefonen fram och tillbaks och den uppför sig som förväntat. Listorna med issues laddas iofs om, men jag tycker att det är ok för nu. Kanske återkommer till det senare, men det känns inte som en jätteviktig funktion.

Onsdag 23/5
MantisDroid - Utveckling av report issue pågår och tar nog hela veckan...minst...
Lönerevision 2012 för Epsilon (där jag är anställd). Gick hyffsat, man vill ju alltid ha mer så klart. Mina tekniska sidor är starka, men för de affärsmässiga så finns det förbättringspotential. Någon som vill bli rekryterad och jobba som konsult?
Löpning med Vibram Fivefingers Speed till och från jobbet.

Torsdag 24/5
Project Portfolio - Ändrade layouten på länkar så man slipper den fula blåa standardfärgen.
Bob the Builder
  • Lade till type och subtype "Unknown" att använda då okända items och blueprints läggs till i databasen.
  • Skapade funktionen updateBlueprint() i XML-parsern för att uppdatera blueprints som har felaktiga värden. Just nu gör den bara kontroller och inga uppdateringar. Behöver nog tweakas lite innan den börjar att uppdatera databasen.
Android Forum Gbg - Trodde jag...men jag hittade inte dit. Ingen skyltning, inga folk...så det blev till att åka hem.
Angry Birds Space - Alla banor avklarade med 3 stjärnor.
MantisDroid - En liten ikon (ett gem) visas nu i issue-listan om man har attachments kopplat till ett issue.

Fredag 25/5
Ellös på Orust.
MantisDroid - Tog bort Settings (+ Robotium-test) eftersom den inte fyller någon funktion. Alla inställningar görs för tillfället på inloggningssidan.

Lördag 26/5
Ellös på Orust.
Välkomstfest för vår son! Eftersom vi inte är medlemmar i Svenska Kyrkan så blev det inget dop. Om han vill döpas eller konfirmeras så ser vi till att ordna det, men vi vill att det ska vara hans egna val.

Söndag 27/5
Ellös på Orust.


Ordlista (ord som kan behöva extra förklaring)
NextSource - Min enskilda firma för konsultuppdrag och projekt
MantisDroid - Android-app som jag utvecklar för mobil hantering av MantisBT
VPS - Virtual Private Server. Mitt webbhotell: nettools.se
NPK - Näsets Paddlarklubb. Kajakklubb vid Delsjön: npk.nu
GTD - Getting Things Done, den metod jag använder för att effektivisera och göra livet lättare.
Bob the Builder - Webbplats jag driver för crafters i Entropia Universe.

Inga kommentarer: