2014-04-23

Sammanfattning 2013 och vad händer 2014?

Vad hände 2013 och vad har jag för planer för 2014?
Vad hände förra året?
Det var en lång och skön föräldraledighet. Min son fick bestämma agendan ganska mycket och jag tog dagen som den kom. Försökte få något vettigt gjort varje dag vilket oftast blev en lång promenad eller en löptur med löpvagnen.
I september gick jag från föräldraledighet till tjänstledighet för att driva företag. Företaget utvecklar tjänsten Figuracy som är en klädrekommendationstjänst, socialt nätverk för kläd- och modeintresserade och verktyg för att förenkla och förbättra klädkonsumtion.

Träning & tävling
Göteborgs Paddelrace, tid: 2:44:21
Göteborgsvarvet, tid: 2:04:08
Åre Extreme Challenge, tid: 7:51:24
Midnattsloppet Göteborg, tid: 00:48:02

I siffror
-Tävlingar inkl. motionslopp: 3 (2012: 3, +/-0)
-Träningspass: 138 (2012: 202, -64)
-Träningssträcka: 1223,52 km (2012:  1307,76 km, -84,24 km)
-Träningstid: 7209 min (2012:  8268 min, -1059 min)

Tankar kring det nya året
I år blir det mycket fokus på utveckling av Figuracy så att vi får igång den fullt ut. Vi har redan kommit långt med en app i App Store och en webbplats är på gång och kommer lanseras precis när som helst.

Träning & tävling
Faktiskt redan nu på lördag blir det Tough Viking. Det är en hinderbana med runt 20 hinder på 7,5 km. Fokus är på att ta sig runt och tiden är inte lika viktigt även om jag kör på så snabbt jag kan så klart.
Sen i maj blir det Göteborgsvarvet som vanligt fast jag får starta långt bak i grupp 7 eftersom jag har gjort så dåliga tider de senaste åren. Får se om jag kan komma tillbaks till grupp 2 där jag tycker att jag hör hemma.
Vad som händer efter det får vi se. Göteborgs marathon hade varit roligt att köra igen och då den fulla distansen fast mer troligt är nog att det i så fall blir halvmaran.

Inga kommentarer: